با وجود ارزش آموزشی بالقوه مستندهای طبیعت ، سهم چنین فیلم هایی در آموزش محیط زیست تا حد زیادی ناشناخته است. در مطالعه حاضر ، ما سعی می کنیم نقش مستندهای طبیعت را به حساسیت محیطی دانش آموزان هنگام معرفی فیلم ها به کلاس مشخص کنیم. به طور خاص ، مطالعه حاضر به طور آزمایشی بررسی می کند که آیا دانش آموزانی که در معرض یک مستند طبیعت در مورد حشرات قرار گرفته اند ، نسبت به دانش آموزانی که این میزان را ندارند ، حساسیت زیست محیطی بیشتری نسبت به آن حیوانات دارند. علاوه بر این ، ما بررسی خواهیم کرد که آیا مستندهای طبیعت از نوع مشخص (به عنوان مثال کلامی در مقابل غیر کلامی) تأثیر متفاوتی بر حساسیت دانش آموزان دارند یا خیر. نتایج نشان می دهد که مستندهای سنتی طبیعت تأثیر مثبتی بر حساسیت دانش آموزان دارند ، در حالی که مستند غیر کلامی و کمتر متعارف در رشد دانش و احساسات محیطی در مورد حشرات موثرتر است. با این حال ، رویکرد غیر متعارف در تغییر نگرش و اعتقادات به همان اندازه کلامی ، “سنتی” موثرتر است. سرانجام ، این مطالعه نشان می دهد که دانش آموزان به طور کلی واکنشهای احساسی مثبت بیشتری نسبت به حشرات نسبت به دانش و درک درک شده گزارش می دهند. اگرچه به نظر می رسد مستندهای طبیعت همهی اجزاء لفه های حساسیت محیطی را بهبود می بخشد ، اما غلبه احساسات بر دانش حشرات را بر هم نمی زند.
تأثیر مستندهای طبیعت بر حساسیت محیطی دانشجویان2
23
شهریور